HR KENNISBANK

Wil jij je personeelsdossiers digitaliseren? Dat kan nu met € 2.500,- subsidie!

personeelsdossiers

Om efficiënt te werken en te kunnen groeien met je bedrijf, is het belangrijk dat je gaat digitaliseren. Veel ondernemers weten alleen niet goed waar te beginnen. Waarom niet met je personeelsdossiers? Bij Penosa helpen we je daar graag bij. En het mooie is, als je er snel bij bent krijg je er nu € 2.500,- subsidie voor!

Voordelen van digitale personeelsdossiers

Het digitaliseren van je personeelsdossiers kent verschillende voordelen. We geven je er een paar:

1. Je dossiers zijn beter beveiligd

In je HR-administratie bewaar je veel privacygevoelige gegevens van je medewerkers (en anderen, zoals sollicitanten en partners). Dan is het erg belangrijk (AVG!) dat die gegevens goed beveiligd zijn en dat alleen mensen met de juiste autorisaties toegang hebben tot bepaalde documenten en gegevens. In een digitaal personeelsdossier is dit veel gemakkelijker te regelen dan in een papieren versie, waar je al snel met submapjes moet gaan werken.

2. Het bespaart tijd

Het bijhouden van papieren personeelsdossiers kost je veel tijd. Tijd die je liever aan andere zaken besteedt.

3. Gegevens zijn beter vindbaar

In een digitaal personeelsdossier vind je met één druk op de knop alle informatie terug die je nodig hebt, zoals een arbeidsovereenkomst, het burgerservicenummer (BSN) of een kopie van een identiteitsbewijs. Een groot verschil met papieren dossiers, die vaak erg ontoegankelijk zijn. Dit werkt een stuk efficiënter en is bovendien ook prettiger voor je personeel. Zij kunnen namelijk heel gemakkelijk (delen van) hun personeelsdossier inzien en zelf bijwerken.

Zullen wij het voor je doen?

Nu snappen wij dat je denkt ‘Jemig, waar begin ik?’. Weet dan dat Penosa je hier graag bij helpt! Wij kunnen je volledig ontzorgen, van het inrichten jouw eigen digitale HR-tool (inclusief dashboard) tot het beheer van de HR-administratie. Ook heb je bij ons toegang tot een eigen HR-specialist voor al je HR- en juridische vragen. Mooi toch?!

Krijg nu tot € 2.500 subsidie via Mijn Digitale Zaak

En het wordt nog mooier. Want als je er snel bij bent en aan de voorwaarden voldoet, krijg je tot € 2.500,- subsidie op het digitaliseren van je personeelsdossiers. Op 15 mei 2023 opent namelijk de 'Mijn Digitale Zaak' subsidie voor MKB-ondernemers. Deze subsidie is er voor ondernemers die:

  1. staan ingeschreven bij de Kamer van Koophandel (KVK)
  2. maximaal 50 werknemers hebben
  3. minder dan € 10 miljoen hebben omgezet in het afgelopen boekjaar

In 2022 was deze subsidie er ook al, maar toen moest je als MKB’er minimaal 2 FTE in dienst hebben. Deze voorwaarde is in 2023 vervallen.

Je kunt 50% subsidie voor de digitalisering van je personeelsdossiers krijgen, tot een maximum van € 2.500, waarvan maximaal € 500 voor advies. De totale kosten moeten minimaal € 1000 bedragen. Het loket sluit op 14 juli 2023.

Wanneer gaan we van start?

Wil jij ook meer grip op jouw zaak door jouw HR-administratie te digitaliseren? Neem dan snel contact met ons op, dan gaan we aan de slag!

groet,

Sheila

sheila@penosa.nl