HR Kennisbank

Blijf op de hoogte en laat je inspireren met ons laatste nieuws op het gebied van HR en de salarisadministratie. Staat het antwoord op jouw vraag er niet bij? Bel ons dan gerust!

Je bedrijf is aan het groeien. Wat goed! Dit betekent dat je regelmatig nieuw personeel aanneemt. Maar met al die nieuwe medewerkers krijg je er ook steeds meer administratieve verplichtingen bij. Ook moet je voldoen aan allerlei wet- en regelgeving. Maar hoe werkt dat eigenlijk, de personeelsadministratie? Wat mag je

“Ze zijn vergroeid met hun smartphone.” “Ze willen geen fulltime baan. “ “Ze zijn nog niet binnen of ze willen al op ‘workation’ of ‘remote werken’.” “Ze hoppen van de ene baan naar de andere.” “Je kunt geen foute grap meer maken.” “Willen ze wel werken?” “Werken vanaf Bali? Tuurlijk

“Ze zijn traag en breedsprakig.” “Ze nemen de jongere generaties niet serieus.” “Ze denken dat het leven alleen maar om werken draait.” “Ze printen alles uit.” “Ze hebben een enorm ego.” “Ze kunnen niet tegen verandering.” “Ze weten niets van digitaal.” “Duurzaamheid? Na hen de zondvloed.” “Als ik om 5

“Ze zijn nog niet binnen of ze willen al meepraten en ‘het verschil maken’.” “Ze zijn de hele dag bezig met hoe ze overkomen op social media.” “Onderaan de ladder beginnen? Ho maar!” “Bij het eerste zuchtje tegenwind zijn ze al overspannen.” “Generatie burn out!” “Ze zijn verwend.” “Ze kunnen

In organisaties komen verschillende generaties samen. Deze diversiteit aan ervaringen en perspectieven biedt vele voordelen, maar kan ook leiden tot uitdagingen zoals miscommunicatie, conflicten en verschillende werkstijlen. Tijdens deze kennissessie willen we dieper ingaan op ‘De Generatiekloof’ en hoe deze van invloed kan zijn op het beleid, efficiëntie, productiviteit en samenwerking. Wanneer

Het personeelshandboek: hét document waarin je alle informatie op het gebied van personeelszaken weergeeft. Het zorgt voor een duidelijk overzicht van je personeelsbeleid en arbeidsvoorwaarden. En het geeft duidelijkheid over de in het bedrijf geldende afspraken, regels en omgangsnormen. Echt een document waarop jij, HR én je medewerkers kunnen terugvallen.